Thursday, 19 November 2015

Ujian

Assalamualaikum

Apa khabar Iman hari ini? alhamdulillah.

Ada masalah, putus asa, tak ada mood nak buat apa pun, menung hambar, masa berlalu begitu saja, tidur, makan seperti biasa, tidur lagi, makan lagi, ulang rutin yang sama mengharapkan masalah itu selesai dan berlalu begitu saja. oohhh hambar...

Andai jiwa tidak di isi dengan zikrullah, solat lima waktu, muhasabah, doa, pasti jiwa kosong tak bertepi. kerana kita sangka, kita hanya berseorangan, tiada siapa yang dapat menolong saat kita dilanda musibah. Tapi kita lupa, saat susah atau senang, Dia sentiasa ada tanpa kita pinta. jelas kannn?

Jadi, jika hari ini kamu berduka, ingat ingat sama pada yang lebih berduka. siapa ya? mereka saudara seagama kita. setiap saat setiap detik ketika mereka ditindas, dizalimi, diseksa, dikejam dengan hebat semata mata pertahankan agama Allah dan berjuang menyelamatkan nyawa untuk hidup. Allah.... sungguh mereka kuat, mereka tabah hadapi mehnah ini.

Kita susah, lihat orang yang lebih susah dari kita. kita sedih ketika ini, tapi masih ada orang yang begitu prihatin pada kita. kita dihina ketika ini, usah bimbang kerana ia hanya sementara. lihat di luar jendela, hirup udara sedalam dalamnya, rasakan hadirnya kasih sayang Allah pada kita, kerana hari ini kita masih hidup, serta dapat pula sedut udara, lihat langit membiru awan memutih. indah kann...? sayangnya Allah pada kita.

Walau apa pun keadaan kita ketika ini, syukur. Ingat bahawa Allah sentiasa bersama kita. berdoalah agar ada penyelesaian di sebalik masalah itu.

kawan kawan, mari sama sama kita berdoa agar Allah panjangkan umur kita, berikan kita kesihatan yang baik, murahkan rezeki kita, selamat dan lancar segala urusan dunia akhirat, dan tidak lupa doakan saudara seagama kita agar mereka terus kuat, tabah hadapi ujian hidup, selamat, dilindungi Allah s.w.t. hanya doa senjata kita.

Aminn..

salam sayang untuk semua :-)

No comments:

Post a Comment