Saturday, 2 January 2016

"Ciko" sudah tiada

Bismillah.

Petang ni aku terima berita dari adik aku di group whatsapp. ia sungguh mengejutkan. sedih, sebak. 

"Selamat petang.. kakak2 semua. Nak bagitahu ni.. mintak semua jangan terkejut..Pagi tadi ciko balik tiba2, sebab sebelum ni dia hilang.. tengok dia dah kurus sangat2.. bagi susu nak tak nak je.. lap2 badan dia.. dok diam je.. pastu ayah balik. tengahari ayah bawak klinik.. kene cucuk kat kaki.. beberapa jam ingatkan tido.. rupanya ciko dah tak de.. baru je lagi dia pegi.. sian ciko"

ciko, terima kasih hadir dalam hidup kami sekeluarga. hadirnya dikau membahagiakan, menceriakan hari-hari kami. kau kucing yang baik, comel dan aku sungguh sayang pada kau. walaupun kau dah pergi tinggalkan kami, kenangan kau sentiasa terpahat kukuh di hati kami. kau juga tinggalkan kami anak anak bulus yang sama manja macam kau. insyaAllah, kami jaga anak bulus kau elok-elok. usah bimbang ya. :'(

kini, tenanglah dikau di sana.

  
sebak... :'(


Ciko dalam kenangan... :'(


wajahmu, aku rindu tatap lalu cium, namun aku tak sempat bertemu dengan mu.


setiap yang hidup
pasti akan pergi.

Tak sangka, sebelum kau tiada aku ada tulis cerita pasal kau kat SINI.

aku nak kau tahu satu saja.
"aku sayang kau"!!!

-C.I.K.O-

3 comments:

  1. kesiannya ciko..Sabar..Memang sedih bila kucing ksyng kita mati.i know how ur feel.Sbelum ni 2 ekor kucing Mimi mari..seharian menangis..erhhh..sedihnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye.. sangat sedih.. masih teringat ingat kat ciko.. hmmmm

      Delete
  2. sdih sangat kucing yg kita sayang prgi.. icanfeelu. anyway jom singgah blog. cuci mata
    http://wanieseuk.blogspot.com/2016/01/songket-sarawak-preview-part-2.html

    ReplyDelete